Kalandfilmek

[kaland][bleft]

Színészek

[színész][bsummary]

80-as évek

[80-as évek][grids]

Vígjáték

[vígjáték][twocolumns]

Filmek, amelyek moziban buktak, videón sikeresek lettek

Filmek, amelyek moziban buktak, videón sikeresek lettek
Filmek, amelyek moziban buktak, videón sikeresek lettek



Filmek, amelyek moziban buktak, videón sikeresek lettek nem kevesen vannak, ebben a cikkben azokat mutatom be amelyeket láttam. Főleg régebbi filmekről van szó, a 80-as évek videofilmjeitől a 2000-es évekig.
Nagyon sok ilyen film van, ezért válogattam a gyűjteményemből. Egyes esetekben szinte el sem tudtam hinni, hogy anyagilag veszteségesek voltak, mert videokedvelők körében nagyon népszerű filmek is vannak közöttük. Jó néhányuk a Cannon terméke, mely gyártó már megszűnt.
A filmek közül, amelyek megbuktak moziban, de videón sikeresek lettek később sok rajongói kedvencekké is vált. Vannak, melyeket rendszeresen adtak a tévéadók, másokat fellelni is nehéz, s olyanok is melyek kultuszfilmmé nőtték ki magukat.





26 film mozi bukás, video és televízió siker



Szahara (Sahara) 1983



Az 1983 -as Szahara egy igazi romantikus kalandfilm. Sokat késleltették a bemutatását, és csak kevés helyen vetítették, így a 25 millió dolláros költségvetésből mindössze másfél millió térült meg. Valami miatt az alkotók nem igazán hittek benne, pedig az embereknek azóta is tetszik.




Támadás a Krull bolygó ellen (Krull) 1983



A sci-fi – fantasy keverék műfajú filmeknél írtam róla bővebben. Az Angliában forgatott film bevételei csak a felét hozták vissza a költségeknek, és a kritikája sem túl jó volt. Ennek ellenére elég különleges darab volt ahhoz, hogy az idők során a fantasy filmek kedvelőinek egyik kultikus művévé váljon.




Supergirl 1984



Ugyanott írtam róla, mint előző film esetében. Nekem sokkal jobban tetszett, mint a Superman, holott ez az angol film a felét sem hozta vissza a ráfordított összegnek. Nagyon pocsék kritikákat kapott, és hazánkban ezt nem is vetítették.
Jó sokáig csak a német nyelvű verzió volt meg, míg végre valaki készített hozzá feliratot. Több különböző hosszúságú verziója jelent meg, és megnyugodtam, hogy azért sokaknak tetszik, mert egy jó kis film




Sheena, a dzsungel királynője 1984



Csodaszép, lenyűgöző kalandfilm volt akkoriban, és boldog voltam, amikor videón meglett. Amikor láttam évtizedekkel később, milyen csőd volt pénzügyileg, csak lestem, nem akartam elhinni. 25 millió dollárba került, és kevesebb, mint 6 millió bevételt hozott. Visszatekintve is remek film, bámulatos képekkel, lebilincselően szép zenével.




Vörös Szonja (Red Sonja) 1985



A Vörös Szonja a 80-as évekbeli kard és boszorkányság fantasy filmek egy csúnyán bukott darabja. Ennek ellenére még mindig megvan nekem, mert azért mégiscsak érdekelt, s szerettem az ilyen filmeket.
A főszereplőnek semmi köze az eredeti, Robert E. Howard által kitalált karakterhez (mely még csak nem is ebben a korban élt) az acélos akaratát leszámítva, ám nem ezért volt veszteséges. Hanem a neves stábhoz képest igencsak szerény filmet hoztak össze. A 18 milliós költségvetés felét sem tudták visszahozni. Videón ettől függetlenül keresték a rajongók.




Napgyerekek (Solarabies/Solarwarriors/Solar fighters) 1986



A Napgyerekek egy posztapokaliptikus sci-fi, amely nekem még mindig megvan. Nem rajongok a sci-fi eme ágáért, de ez a film tetszett. Ebbe a Spanyolországban forgatott amerikai filmbe összesen 25 millió dollárt forgattak, és Mel Brooks producer a saját pénzével is beszállt.
Jó nagyot bukott, ugyanis mindössze 1,6 milliót hozott az alkotás. Viszont a video és később DVD kiadások sokat javítottak a mérlegen.




Támadók a Marsról (Invaders from Mars) 1986



Erről a filmről már írtam az idegen inváziós filmeknél. Az összesen 12 millió dolláros költségekhez képest kevesebb, mint 5 milliót hozott vissza, nem szólva a negatív kritikákról. Később viszont kultfilmmé vált, különösen nálunk, elég ha csak a Nulladik típusú találkozások műsor zenéjére gondolunk.




Howard, a kacsa (Howard the Duck) 1986



A Howard, a kacsa bevételei épphogy meghaladták a költségeket, ami az alkotógárdához és terveikhez képest nagy csalódásnak számított. Ez egy igazi sci-fi vígjáték, írtam is róla, és videón nagy-nagy élmény volt.
Bárkit kérdeztem, nagyon tetszett, és tényleg felejthetetlen. A Howard, a kacsa filmzenéjéről is írtam, ami szintén jól sikerült.




Vérbeli hajsza (Innerspace) 1987



Ez egy különös bukás, mert a belföldi bevételek az USA -ban nem érték el a költségvetést. Azonban kritikailag, elismerésben, és később videón hatalmas siker volt. Ez is sci-fi vígjáték, és zseniális benne a színészi játék.




He-man- A világ urai (He-man – Masters of the Universe) 1987



Erről a filmről szintén a sci-fi – fantasy filmeknél írtam bővebben. A címéről újabban elfelejtik az i betűt a fordítók, nem tudnak rendesen angolul? Ebből a látványos filmből Dolph Lundgren és Courteney Cox is világhírű színész lett idővel.
A 22 milliós költséghez képest mindössze 17-et hozott vissza, nem szólva a negatív kritikákról. Nem igazán értem ezt a hűvös fogadtatást, mert a nézőknek videón és tévén is tetszett, s ma már a klasszikusok közé sorolják.




A barbár fivérek (The Barbarians) 1987



A barbár fivérek – amelyről szintén írtam a kard és boszorkányság fantasy filmeknél – ismét egy tipikus példája az ellentéteknek. Ugyanis ez az olasz-amerikai alkotás jó kis bukás volt anyagilag, hogy a kritikát már ne is említsük.
Bár a film története igencsak egyszerű, mégis, a két izomember, jó kis aláfestő zene és a humort sem nélkülöző mű, keresett darabja volt az évtized fantasy filmjeinek Európában.


Jelenet a Barbár fivérekből
                                                              Jelenet a Barbár fivérekből



Túl a csúcson (Over the Top) 1987



Túl a csúcson negatív fogadtatása számomra mindmáig érthetetlen. Talán a legnagyobb hatást tette rám Sylvester Stallone filmjei közül. Kiváló zene, nagyszerű történet, szép helyek, sport és érzelmek, mi kell még?
A film a 25 milliós költséghez képest csak 16 milliót hozott és a kritika nagyon lehúzta. Ugyanazt a filmet néztük? Ha megnézed a nézői értékeléseket, pont az ellentéte, a film akkoriban is népszerű volt videón, és ma is sokan szeretik.




Vasmadarak 2. (Iron Eagle II.) 1988



A Vasmadarak 2. filmről nem találtam költségvetési adatokat, de a bevétel 10,4 millió dollár, ami jócskán elmaradt a várttól. Ezt az izraeli-kanadai filmet – melyet egyébként bemutattam a harci repülőgépes akciófilmeknél – is negatívan fogadta a kritika.
Nekem teljesen ellenkező a véleményem, szerintem a széria 4 darabja közül ez volt a legjobb, és ezzel nem vagyok egyedül, amit a népszerűsége is bizonyít, főleg hazánkban.




Tango és Cash (Tango & Cash) 1989



Ez egy olyan film a 80-as évek akciófilmjei közül, amit szerintem érdemtelenül lehúzott a kritika. 55 millió dolláros költséghez képest csak 64 milliót hozott, de az utána eltelt időben nagyban növekedett a népszerűsége. Hazánkban is sokan kedvelték, ami nem csoda igazán jól megírt története és a szereplők miatt.




Sebességzóna (Speed Zone) 1989



A Sebességzóna, azaz Ágyúgolyó futam 3. című filmet már bemutattam egy másik cikkben. Ugyanazt mondhatom el róla, mint az előzőekről, a kritika földbe döngölte, de videón keresett volt, és persze tévén is kedvelték a nézők.
A 18 milliós költségből mindössze 3 érkezett vissza a jegypénztárakból 1989-ben. Szerintem jobb lett, mint a széria második része, hiszen itt új szereplők játszottak.




Szörnyecskék 2. (Gremlins 2) 1990



Itt az eredeti bevétel 41 és fél millió dollár volt az 50 milliós költséghez képest, később a bérleti díjakból még több, mint 20 millió összejött. A Szörnyecskék 2. nem volt igazi bukás, felemás véleményeket kapott, csak a mozikban volt veszteséges.




Vadak ura 2. - Az időkapun át (Beastmaster 2 – Trough the Portal of Time) 1991



6 millió dollárba került, de kevesebb, mint 1 millió bevételt termelt. Mit is mondhatnék? A kritika is főrészt negatív lett. Az első rész sem rossz, de ez még sokkal szórakoztatóbb. Videón elég népszerű volt, s hazánkban sokkal magasabbra értékelték a nézők, mint a fanyalgó USA -ban. Nagyszerű film, örülök, hogy megvan.

A vadak ura 2. egyik forgatási helyszín - Glen Canyon
                                                 A vadak ura 2. egyik forgatási helyszín - Glen Canyon


Visszatérés a kék lagúnába (Return to the Blue Lagoon) 1991



Noha nem olyan jó, mint az elődje – A kék lagúna könyvben is csodás – szerintem sokkal több megbecsülést érdemelt volna. A 11 milliós költségekhez képest kevesebb, mint 3 milliót termelt, és a kritika is lefitymálta. A nézők ezzel szemben pozitívabban értékelték, hazánkban még inkább, hiszen ez is egy szép romantikus kalandfilm.




Robotzsaru 3. (Robocop 3.) 1993



A Robotzsaru 3. nekem a legjobban tetszett a szériából, bár nem a legjobb akció sci-fi. Kritizálták, mert család barátabb filmet készítettek az előzőeknél, és a bevételek csak a felét hozták vissza a költségeknek. Videón azért jobban futott és népszerűbb is volt, mint a mozikban.




Tarzan és az elveszett város (Tarzan and the Lost City) 1998



A Tarzan és az elveszett városról írtam a Tarzan filmeknél. A 20 milliós költségvetésnek csak a tizedét termelte ki, úgyhogy anyagilag igazi kudarc volt. A kritika elég vegyes, a közönség érdeklődőbb, ezt is többen látták videón – vagy tévében – mint a mozikban.




Az Amazonas kincse (Welcome to the Jungle/The Rundown) 2003



Az Amazonas kincse roppant érdekes példa, mert kevesebb bevételt hozott, mint amennyibe került, mégis pozitív fogadtatása volt. A kritika is többnyire jó, és a nézőknek is bejött ez a humort sem nélkülöző akció kalandfilm.




Lopakodó (Stealth) 2005



A lopakodó nálam a már említett katonai repülős akciófilmek egyik legjobb alkotása. A 135 millió dolláros befektetéshez képest csak 76 milliót kasszírozott. Negatív kritikát is kapott. Számomra azóta is érthetetlen ez a hozzáállás, hiszen rendkívül izgalmas, látványos filmről van szó, melyet szívesen nézek vissza mindig.
Szerencsére a közönség jobban fogadta, s a mozi bukás ellenére sokan szeretik.

Jelenet a Lopakodó filmből - Jessica Biel
                                                   Jelenet a Lopakodó filmből - Jessica Biel



Balek-suli (School for Scoundrels) 2006



Erről az alkotásról is írtam a személyiségfejlesztő filmekről szóló cikkben. Kevesebb volt a bevétel, mint amennyibe került, és a kritika elutasító. Azonban idővel szerzett népszerűséget, a nézői értékelések jobbak, amennyire nem vált be moziban, annyira sikeres volt más csatornákon.




A békés harcos útja (Peaceful Warrior) 2006



Ezt már tényleg nem akartam elhinni. 10 millióból 4,3 -at hozott csak vissza és a kritika is elmarasztaló volt. Ugyanarról a filmről beszélünk? Ezek mit néztek? Valószínűleg nem tudják megkülönböztetni az akciófilmet, egy mondanivalóval rendelkező alkotással.
Ez az utóbbihoz tartozik, és a film több szempontból felülmúlta a könyvet, melyből készült. Szerencsére a nézői értékelések jóval magasabbak, és megjelenése óta folyamatos közkedveltséggel bír, lassan igazi klasszikus lesz.




Az üresfejű (Meet Dave) 2008



Az üresfejű című filmről szintén a sci-fi vígjátékoknál írtam. Kevesebb lett a bevétel, mint a költség, a kritika lehúzó, de legalább a közönség jó részének bejött. Szórakoztató kis film, nem csak az első alkalommal élveztem.


Nindzsa (Ninja) 2009



Hosszú idő után végre ismét készült egy nindzsafilm, amely elég jó volt ahhoz, hogy megtartsam. Moziban rendkívül gyenge bevételeket produkált, mindössze töredékét a befektetésnek. A vélemények vegyesek, a hasonló filmek rajongói között nagyobb volt az érdeklődés.
 
 

Közöttünk az űr (The Space Between Us) 2017



Amikor megnéztem, nem is gondoltam volna, hogy ilyen drámai hatásban lesz részem. Talán az 1984-es Csillagember esetében éreztem hasonlót. Az eleje unalmasabb, később viszont megfogtak a szereplők. Először csupán szokványos sci-fiként indul, majd romantikus, üldözős mozi lesz belőle, mely egyre izgalmasabb és drámaibb.

Nem akartam elhinni az elmarasztaló kritikákat, és hogy a bevételek a költségek mindössze felét hozták vissza. Jó elégtétel nézni, hogy a különböző nézői értékelések azóta jóval magasabbak, vagyis a közönségnek mégiscsak bejött a film.

 


Ha tetszett, nyomj egy lájkot, s ha szeretnéd, hogy mások is megismerjék, meg is oszthatod!


A cikk szerzői jogvédelem alatt áll – copyright © 2019.09.22. - engedély nélküli felhasználása, másolása tilos.

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.